Babciom i dziadkom - chwała!


"Dzieci są wiecznie szczere, nie wstydzą się prawdy,
 a my [dorośli] z obawy, by nie wyglądać na zacofanych,
 gotowi jesteśmy zaprzedać to, co nam najdroższe,
 chwalimy to, co nas odpycha
 i potakujemy temu, czego nie rozumiem
y".
Borys Pasternak

Wkrótce 21 i 22 stycznia, czyli "Dzień babci" i "Dzień dziadka". Trochę zapomniane święto. W Polsce utworzone w połowie lat 60-tych, przez redakcję popularnej gazety "Kobieta i Życie". I bardzo fajnie, że ktoś wtedy pomyślał o naszych nestorach. To dzięki nim ... jesteśmy! Kochajmy ich za to.

Napisałem to przede wszystkim dla wnuków miłośników sztuki, którzy mogą pochwalić się, że są już w trzecim wieku. Co ciekawe, znalazłem nawet kilku malarzy, którzy uczcili babcie i dziadków przy pomocy uroczych scen utrwalonych na obrazach. Popatrzmy na te płótna.
  
 Frederick Morgan, 1847-1927 "Mali przyjaciele"
  Frederick Morgan, 1847-1927
 Gaetano Bellei
 Giorgios Iakovides
 Georgios Iakovidis - "Ulubieniec"
 Nikolaos Gysis
 Theodore Gerard
Ferdinand Georg Waldmuller
Frederick Morgan (1847–1927) "Kochany dziadunio"
Wszystkim babciom i dziadkom życzę przede wszystkim dużo zdrowia i jak najmniej chwil w samotności. Już od dawna nie mam przyjemności porozmawiania z moimi babciami i dziadkami, ale bardzo dokładnie ich jeszcze pamiętam. Pamiętam nawet ich ciepły głos. Pozostały mi po nich tylko fotografie. 
To były naprawdę bardzo kochane istoty, które pozwalały mi na dużo, dużo więcej aniżeli moi rodzice. 
Ale właśnie od wychowania to są rodzice, bo od rozpieszczania to właśnie dziadkowie...

Komentarze

  1. Przecudne scenki z życia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne obrazy, pozwoliłam sobie opublikować na FB.
    Dziękuję Autorowi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty