Inspiracje - tajemniczy latynos: Silverio Dominguez

Silverio Dominguez - grafik, malarz, artysta, o którym praktycznie nic nie wiem. Nie natknąłem się dotychczas na żadną, jakąkolwiek, nawet małą, notkę biograficzną o nim. Nie posiadam też wiedzy skąd ten gość pochodzi. Tylko nazwisko może wskazywać na latynoskie pochodzenie. Próbkę jego twórczości zobaczyłem po raz pierwszy, przypadkowo, kilka lat temu, w mieszkaniu pewnej damy. Była to oczywiście amatorska kopia, wykonana olejem na płótnie. Nikt nie wiedział kto ją zrobił. Ale wspaniale wkomponowywała się w wystrój wnętrza pokoju. Zachowałem dla siebie jej zdjęcie wykonane telefonem. Miałem w planie wykonać podobną kopię.
Długo potem męczyła mnie niewiedza na ten temat. Ale nos "poszukiwacza" mnie jednak nie zawiódł! Po pewnym czasie, jakżeby inaczej, ślady zaprowadziły mnie na rosyjskie serwery. To na nich znalazłem autora tego niesamowitego obrazu! Niestety i tam Wańki, nie potrafili dokładniej opisać autora. Ale dobrze, że chociaż znamy Jego imię i nazwisko. Bo to właśnie Silverio Dominguez jest autorem tego obrazu. A że nazwisko Dominguez u latynosów jest popularne jak u nas nie przymierzając Kowalski czy Nowak, to wszelkie próby moich bardziej dokładnych poszukiwań artysty, kończyły się na różnych historycznych postaciach z Meksyku czy Hiszpanii. Więc dałem sobie z tym narazie spokój. Z przyjemnością pokażę teraz kilka innych prac nowo odkrytego tajemniczego "don artysty", bo warte są zaprezentowania na łamach naszego bloga.
 
 
 
 
 
 
 
 
Przyznajcie sami, że trzymają się one w miłym, trochę tajemniczym klimacie "noir", jak u Jacka Vettriano, a może się jednak mylę i jest to jednak bardziej "posterowy" styl. Ale za to kobiety są tutaj bardzo wytworne i eleganckie.

ERRATA czyli potęga Internetu: Jak to dobrze, że ktoś to jeszcze czasem czyta. Pewien anonimowy czytelnik z zagranicy, w komentarzu z 19 stycznia 2019 roku, zwrócił mi uwagę, że autorem prezentowanych w poście prac jest Silverio a nie Miguel Dominguez. Sprawdziłem tę informację i z satysfakcją potwierdzam, że ja się omyliłem a nieznany czytelnik internauta miał rację. Przez prawie siedem lat w tytule tego posta tkwiło omyłkowo imię innego artysty malarza - Miguela. Dlatego z radością, natychmiast, od ręki naniosłem odpowiednie poprawki do treści posta. Ma być Silverio. Chciałbym w tym miejscu jemu serdecznie podziękować za znaleziony błąd i zwrócenie mi uwagi.
Na swoją obronę stwierdzę tylko, że siedem lat temu w internecie nie znalazłem żadnych informacji o Silverio a jedynie o Miguelu. Dlatego oparłem się wtedy na danych podanych przez Rosjan. Oni też jak się okazuje pobłądzili. Okazuje się, że Miguel był malarzem pejzażystą, natomiast Silverio tym tajemniczym portrecistą. O czym doniósł w swoim komentarzu czytelnik bloga. Dobra robota i wielkie dzięki.

Komentarze

  1. Ja poszukuje cos na temat Silverio Dominquez...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam prac ani historii tego artysty. Ale wujek Google pozwoli na obejrzenie kilku jego dzieł malarskich. Sądzę, że tak samo jak jego kolega po fachu, Miguel, znany jest bardziej z prac posterowych, grafik czy plakatów. I te można dość łatwo odszukać w internecie. A obrazy...? No cóż. Będę szukał.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią rozwiążę zagadkę Domingueza. Proszę o kontakt
    duszanna@gmail.com
    pozdrawiam
    Anna Dusza

    OdpowiedzUsuń
  4. Hello, I do not think the French cafe paintings are by Miguel Dominguez, who paints landscapes. As best I can tell, the French cafe paintings of ladies in evening gowns with their backs shown are by Silverio Dominguez. I have not found any information about this artist -- yet.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bogusław Muraszko23 stycznia 2019 17:44

    Thank you for your attention. Already I have made the appropriate corrections.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty