Inspiracje - mazurskie klimaty

Korzystając z przywileju jaki daje mi prowadzenie naszego bloga, chciałbym podzielić się z Wami wrażeniami na temat mojego niedawnego pobytu na Mazurach. Spędziłem tam ok. dziewięć dni (10-18.08.br) wykorzystując wspaniałą słoneczną pogodę. W tym czasie syciłem swoje zmysły zapierającą dech w piersi niesamowitą urodą otoczenia, pływałem łódką po jeziorze Omulew, w którym usiłowałem złowić moim nowym spinningiem jakąś rybę, dokonałem imponującego wyczynu przepływając kajakiem 15 kilometrowy odcinek malowniczej rzeki Krutynia a także spędziłem kilka niesamowitych godzin w skansenie "Muzeum Budownictwa Ludowego" k/Olsztynka, któremu poświęcę jednak kilka zdań więcej. Eksponowane w nim budowle pochodzą z Warmii, Mazur, Powiśla i tzw. Pruskiej Litwy. Zwiedzając go miałem wrażenie, że przeniosłem się do sielskiej wioski sprzed lat. Podwórka wypełniało gdakanie i beczenie inwentarza, a wnętrza domostw wyglądały tak, jakby domownicy opuścili je tylko na moment. Wieś w skansenie sprawiała wrażenie samowystarczalnej: są tu olejarnia, kuźnia i młyn wodny, a w górze dostojnie skrzypią skrzydła drewnianych wiatraków. Niesamowity był też kryty strzechą kościółek, który co niedzielę podobno ożywia liturgia mszy świętej. W bogato zdobionym polichromią wnętrzu ponoć można nawet wziąć ślub. Na spragnionych gości czekała także dwustuletnia karczma, a w niej smacznie przyrządzone ryby z okolicznych jezior. Muszę przyznać, że zakochałem się w tym miejscu. A motywów do malowania jest tutaj co nie miara ! Poniżej zaprezentuję tylko maleńką próbkę z kilkuset zdjęc jakie zdołałem tam wykonać. Ale już one pokazują ogromny potencjał tego regionu Polski. Namawiam więc wszystkich do odwiedzin przepięknych mazurskich klimatów...
jezioro Omulew o świcie...
jezioro Omulew i wyspa przy której zostawiłem trzy woblery
jezioro Omulew i malowniczy zachód słońca
spływ rzeką Krutynia, chyba najpiękniejsze krajobrazy w Polsce !!!
 
rzeka Krutynia i slalom pomiędzy konarami 
spływ Krutynią; ach te banalne widoki...
skansen k/Olsztynka; taka sobie chałupka...
skansen k/Olsztynka; gotowe do malowania na płótnie...
skansen k/Olsztynka; i po jakie licho jechać do Holandii...
skansen k/Olsztynka; tutaj Machulski nakręcił film "Kołysanka" z ...polnische Vampiren...
skansen k/Olsztynka; kiedyś to był kościółek protestancki; uroczy...
I mógł bym tak dalej i dalej... Musicie sami tam pojechać i to zobaczyć, bo naprawdę warto. Nara, do następnego wpisu. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty