Postimpresjonista zza Buga

Moje nowe odkrycie w nieskończonych czeluściach Internetu. Denis Sarazhin (Саражин, Sarażin) młody Ukrainiec urodzony w Nikopolu na Ukrainie w 1982 roku. Ciekawy postimpresjonista a może magiczny realista?


W 2008 roku ukończył Akademię Sztuki i Wzornictwa w Charkowie. Specjalizował się w malarstwie, co sposób efektowny widać. Otrzymał Nagrodę I stopnia za Doskonałość Malarstwa z Ukraińskiej Akademii Sztuki. Od 2007 roku jest członkiem sekcji Związku Związku Artystów Ukrainy w Charkowie. Moją uwagę przyciągnął ciekawą kompozycją barw i zastosowaniem w swoich pracach trochę "nabistycznch" konturów. Zwłaszcza te kontury wręcz wyostrzają namalowane postacie i przedmioty. 







Hmmm..., Cóż, trochę na przeciw obecnym trendom w naszym kraju, ja będę jednak podziwiał malarstwo ukraińskie. Myślę, że zasługują Oni na odrobinę uwagi i szacunku, zwłaszcza, że jako jedyni przeciwstawiają się czynnie swoim wschodnim sąsiadom. 

Komentarze

  1. bardzo ciekawe obrazy,przesycone pięknym światłem ale straszny smutek z nich bije,a może to ja się mylę,może to we mnie ten smuteczek....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty