tag:blogger.com,1999:blog-32907151244590182.post2418091458491712040..comments2024-01-02T08:56:49.524+01:00Comments on Autumn Art: Antonio Corradini - W marmurze malowaneBogusławhttp://www.blogger.com/profile/01541698218978260316noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-32907151244590182.post-85991303975876100692023-03-07T10:17:35.001+01:002023-03-07T10:17:35.001+01:00Doskonały realizm. Ta kobieta wygląda jak żywaDoskonały realizm. Ta kobieta wygląda jak żywalilihttps://www.trawertyn-marmur.pl/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32907151244590182.post-58263317193301987072015-10-29T13:58:00.974+01:002015-10-29T13:58:00.974+01:00W kaplicy rodziny Sansevero w Neapolu jest trzy re...W kaplicy rodziny Sansevero w Neapolu jest trzy rewelacyjne rzeźby, prócz tych dwóch jest jeszcze postać wyswobadzająca się z sieci pt. "uwolnienie z błędu". Niestety kaplica jest mała a robienie zdjęć zabronione i nie można zakazu zlekceważyć. O rzeźbie Sanmartino są legendy, że woal był zrobiony oddzielnie, w jakiś tajemniczy sposób połączony z figurą. Nie jest legendą, że rzeźby chciał kupić Canova dla muzeów watykańskich, odmówiono mu. <br />Skromność oglądana z bliska wywołuje odwrotne do nazwy wrażenie. Pozdrawiam pięknie. Ryszard. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32907151244590182.post-26084187350785371642014-10-22T16:05:52.677+02:002014-10-22T16:05:52.677+02:00Niesamowite rzeźby, ostatnio w krakowskim Europeum...Niesamowite rzeźby, ostatnio w krakowskim Europeum widziałam tę rzeźbę ...http://katalog.muzeum.krakow.pl/pl/work/MNK-XII-840-Popiersie-kobiety-w-kapeluszu-i-woalceAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32907151244590182.post-57124195079294289352014-10-19T23:02:54.565+02:002014-10-19T23:02:54.565+02:00Zachwyciły mnie ich rzeźby jeszcze na poczatku lat...Zachwyciły mnie ich rzeźby jeszcze na poczatku lat 80-tych, ale ze względu na ówczesny brak dostępu do jakichkolwiek materiałów zająłem się tymi rzeźbiarzami dopiero dziś. Mówi sie, że to rokoko, ale dostrzegam w nich więcej późnobarokowego patosu, jak w kontrapunkcie Bacha, niż rokokowej frywolności. Pozdrawiam, historyk sztuki Paweł AlbrzykowskiAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/13862606794915519468noreply@blogger.com